Marketing și vânzări
Epifania oricărei povești construite în marketing și vânzări este aceea că produsul sau serviciul trebuie cumpărat. De aici mai departe, mecanismul aparent e simplu. Identifici problema și oferi soluția.
Dar oamenii uită, iar povestea ta trebuie să fie de neuitat. Și ca povestea să fie memorabilă, se spune că ea trebuie să creeze legături (conexiuni) noi în mintea omului, dar totodată să le activeze și pe cele existente.
Ca premisa poveștii să fie eficientă și să facă consumatorul să o remarce și să o rețină, ea trebuie să fie legată emoțional de continuarea unei plăceri sau de amenințarea unei suferințe. În final, mintea noastră se preocupă să conserve plăcerea și să evite durerea. Dar trebuie să facă acest lucru într-un mod în care nu s-a mai făcut până acum. Astfel, premisa poveștii depinde mult de calitatea procesului de poziționare a produsului.
Pe de altă parte, ca povestea să activeze legăturile existente (din mintea consumatorului) deja trebuie ca poziționarea produsului să fie totuși bine ancorată în ceea ce în storytelling numim „lumea poveștii”.
Astfel, cercetarea de marketing, prospectarea pieței și segmentarea sunt esențiale atunci când vrei să faci povești memorabile.
Vezi pe blog postări similare
Storytelling și modelul AIDA
Se spune că AIDA este un model de ordonare sau de ierarhizare a efectelor unei campanii publicitare. AIDA vine de la atenție, interes, decizie și acțiune (attention, interest, desire, action). Ulterior, specialiștii în marketing l-au înlocuit pe attention cu awareness, adică conștientizare, dar asta e altă discuție, pe care o vom aborda spre sfârșitul articolului. […]
Cum să faci reclame de poveste
După cum spuneam și în ghidul de storytelling (pe care-l puteți descărca de aici), formula abstractă a unei povești se poate enunța astfel: „un om avea o problemă și a găsit o soluție”. Pornind de aici, în marketing nu facem altceva decât să vindem soluții la problemele oamenilor, pentru că și celebrul burghiu al lui […]