Educație și training
Fundamentându-se pe paradigma că povestea este un model de reprezentare a procesului de înțelegere, știința storytelling-ului studiază povestea ca vehicul de livrare a înțelegerii.
Storytelling-științific propunând o epistemologia constructivistă, domeniile educației, instrucției și formării sunt prin excelență domenii de aplicare ale metodelor sale.
Prin urmare, metodele storytelling-ului științific, printre care metoda „Povestitorul” – pe care o puteți studia descărcând gratuit ghidul de storytelling de aici, au o directă aplicare în educație, instrucție și training.
În măsura în care în societatea cunoașterii, spre care ne îndreptăm, evoluția tehnicii va fi și mai năucitoare decât în prezent, o educație bazată exclusiv pe abilități tehnice fără o cunoaștere (în sens epistemic) nu va mai fi posibilă.
Din această perspectivă, instrucțiasingură începe să-și piardă utilitatea. Pedagogul (sau andragogul) nu se va mai putea limita la a-i livra studentului tehnici , ci va trebui să-i dezvolte în primul rând capacitatea de înțelegere, ca acesta singur să-și poată actualiza continuu tehnicile. Astfel, utilizarea metodelor storytelling-ului științific în actul educațional devine și mai importantă.
Vezi pe blog postări similare
Locul storytelling-ului în educație
Un amic mi-a semnalizat toamna trecută un articol legat de storytelling ce apăruse în site-ul Consiliului Europei. În articol era vorba despre utilizarea storytelling-ului într-un proiect ce intenționa creșterea nivelului de conștientizare a problemei discriminării din Republica Moldova. Oamenii au scris niște povești din care ascultătorul să poată identifica discursul instigator la ură și să […]
Webinar: „Storytelling-ul, instrument pentru ameliorarea analfabetismului funcțional”
Vineri, 22 octombrie, a avut loc Webinarul „Storytelling-ul, instrument pentru ameliorarea analfabetismului funcțional”. La întâlnirea online au participat lucrători de tineret, cadre didactice și consilieri școlari, webinarul fiind un cadru de explorare, informare și schimb de idei practice legate de aplicarea metodei „Povestitorul” în scopul ameliorării analfabetismului funcțional. Desfășurarea webinarului A fost prezentată metoda „Povestitorul” […]