Scroll to top

Webinar: „Storytelling-ul, instrument pentru ameliorarea analfabetismului funcțional”

Radu Bogdan Ghelu


Vineri, 22 octombrie, a avut loc Webinarul „Storytelling-ul, instrument pentru ameliorarea analfabetismului funcțional”. La întâlnirea online au participat lucrători de tineret, cadre didactice și consilieri școlari, webinarul fiind un cadru de explorare, informare și schimb de idei practice legate de aplicarea metodei „Povestitorul” în scopul ameliorării analfabetismului funcțional.

Desfășurarea webinarului

A fost prezentată metoda „Povestitorul” și s-a subliniat faptul că povestea este un model de reprezentare al procesului de înțelegere; ea reconstituind „traseul pe care omul primitiv a observat că-l urmează propria lui minte atunci când trece de la necunoaștere la înțelegere”. Astfel, din această perspectivă, storytellingul nu mai este „doar o artă”, ci devine un proces intenționat de transmitere a experienței de la povestitor către auditoriu.

Fiind o metodă constructivistă ce are drept scop conducerea auditoriului la o anumită înțelegere, metoda „Povestitorul” poate fi aplicată în educație, constituindu-se și ca un instrument de diminuare a analfabetismului funcțional.

Author avatar

Radu Bogdan Ghelu

Este actor, regizor, formator și are un master în teatrologie. A scris și publicat dramaturgie și a fixat competențe artistice și de comunicare în cadrul Școlii Populare de Arte (în anii 2000) și în proiectele Fundației. Este creatorul unor programe de teatru alternativ de referință (Trupa în căruță) și a unor programe de educație culturală nonformală (Atelierele nonconformiste, Centrul de cultură alternativă CFR etc.).

Postări similare

Post a Comment