Vineri, 22 octombrie, a avut loc Webinarul „Storytelling-ul, instrument pentru ameliorarea analfabetismului funcțional”. La întâlnirea online au participat lucrători de tineret, cadre didactice și consilieri școlari, webinarul fiind un cadru de explorare, informare și schimb de idei practice legate de aplicarea metodei „Povestitorul” în scopul ameliorării analfabetismului funcțional.
Desfășurarea webinarului
A fost prezentată metoda „Povestitorul” și s-a subliniat faptul că povestea este un model de reprezentare al procesului de înțelegere; ea reconstituind „traseul pe care omul primitiv a observat că-l urmează propria lui minte atunci când trece de la necunoaștere la înțelegere”. Astfel, din această perspectivă, storytellingul nu mai este „doar o artă”, ci devine un proces intenționat de transmitere a experienței de la povestitor către auditoriu.
Fiind o metodă constructivistă ce are drept scop conducerea auditoriului la o anumită înțelegere, metoda „Povestitorul” poate fi aplicată în educație, constituindu-se și ca un instrument de diminuare a analfabetismului funcțional.